TABIATSHUNOSLIK DARSLARIDA TO‘GARAKLARDA AMALIY ISHLARNING MAZMUNI VA PEDAGOGIK TEXNOLOGIYALARDAN FOYDALANISH
Keywords:
amaliy uslublar, retseptor, tajriba, obyekt, operatsiya, ekskursiya, gerbariy, granit, akvarium, terrarium.Abstract
Maqolada, boshlang‘ich sinf darslari jarayonida bolalarni tabiat bilan tanishtirishda amaliy ishlarni tashkil etishning samarali metodlari xusisida fikr yuritilgan.
References
MAHMUDOVICH, S. G. U. (2022). BOSHLANG‘ICH SINFLARDA TABIIY FANLARNI OQITISH VA TASHKIL ETISH. THEORY AND ANALYTICAL ASPECTS OF RECENT RESEARCH, 1(9), 103-111.
MAKHMUDOVICH, S. G., & KHALILOVNA, A. L. BIOLOGY OF COMMERCIAL PREDATORY FISH, LOWER REACHES OF THE ZARAFSHAN RIVER BASIN. CHIEF EDITOR.
САЙФУЛЛАЕВА, Р., & ҲАМРОЕВА, Ҳ. (2010). НЕКОТОРЫЕ СВОЙСТВА ЯЗЫКОВЫХ ИГР О. ШАРАФИДДИНОВА ОБРАБОТАНЫ В ЭЛЕКТРОННОМ ФОРМАТЕ. НАУКА И НОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ, (1), 293-295.
MAXMUDOVICH, S. G. U., & O‘TKIROVICH, Y. F. (2021). METHODS OF TEACHING YOUNGER STUDENTS THE ABILITY TO SOLVE COGNITIVE TASKS OF ENVIRONMENTAL PROTECTION. MIDDLE EUROPEAN
SCIENTIFICBULLETIN,11.
АЛИМОВА, Л. Х., ГАФАРОВА, С. М., & САЙФУЛЛАЕВ, Г. М. (2018). НАРУШЕНИЕ ОБМЕНА ЭНЕРГИИ В МИТОХОНДРИИ ПЕЧЕНИ ПРИ ГЕЛИОТРИННОМ ГЕПАТИТЕ. ВОПРОСЫ НАУКИ И
ОБРАЗОВАНИЯ,(10(22)),14-15.
САЙФУЛЛАЕВ, Г. М. (1995). БИОЛОГИЯ И ХОЗЯЙСТВЕННОЕ ЗНАЧЕНИЕ ПРОМЫСЛОВЫХ ХИЩНЫХ ВИДОВ РЫБ, ПРОНИКШИХ ИЗ РЕКИ АМУДАРЬИ В ВОДОЕМЫ НИЗОВЬЯ БАССЕЙНА РЕКИ
ЗАРАФШАН.
SAYFULLAYEV, G. (2021). METHODS OF TEACHING YOUNGER STUDENTS THE ABILITY TO SOLVE COGNITIVE TASKS OF ENVIRONMENTAL PROTECTION. ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (BUXDU.UZ),5(5).
САЙФУЛЛАЕВ, Г. М., АЛИМОВА, Л. Х., & ХОДИЕВ, Б. О. У. (2020). ФОРМИРОВАНИЕ И РАЗВИТИЕ ИХТИОФАУНЫ ВОДОЕМОВ НИЗОВЬЕВ Р. ЗАРАФШАН. ВЕСТНИК НАУКИ И ОБРАЗОВАНИЯ,
(12-3(90)),22-25.
SAYFULLAEV, G., ALIMOVA, L., & OLLOKOVA, U. (2019). FORMATION OF ENVIRONMENTAL KNOWLEDGE IN PUPILS OF SECOND CLASS IN THE LESSONS THE WORLD AROUND US. IN BRIDGE TO SCIENCE: RESEARCH WORKS(PP.206-208).
HAMROYEV, A. R. (2021). DESIGNING STUDENTS’ CREATIVE ACTIVITY IN PRIMARY SCHOOL MOTHER TONGUE EDUCATION AS A METHODOLOGICAL PROBLEM. MIDDLE EUROPEAN SCIENTIFIC
BULLETIN,11.
KHAMRAEV, A. R. (2019). MODELING TEACHER’S ACTIVITY IN DESIGNING STUDENTS’ CREATIVE ACTIVITIES. EASTERN EUROPEAN SCIENTIFIC JOURNAL, (1 12. HAMROEV, A. R. (2019). MODELING ACTIVITIES OF TEACHERS WHEN DESIGNING CREATIVE
ACTIVITIES OF STUDENTS. EUROPEAN JOURNAL OF RESEARCH AND REFLECTION IN EDUCATIONAL SCIENCES, 2019.
KAMROEV, A. (2019). STUDENTS’CREATIVE ACTIVITIES IN DESIGNING MOTHER TONGUE EDUCATION. SCIENTIFIC BULLETIN OF NAMANGAN STATE UNIVERSITY,1(7),285-296.
ХАМРАЕВ, А. (2018). МОДЕЛИРОВАНИЕ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ УЧИТЕЛЯ ПРИПРОЕКТИРОВАНИИ ТВОРЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ УЧАЩИХСЯ. ПЕДАГОГІЧНІ ІННОВАЦІЇ: ІДЕЇ, РЕАЛІЇ, ПЕРСПЕКТИВИ, (2), 23-26.
ADIZOV, B. R., & KHAMROEV, A. R. MODELING ACTIVITIES OF TEACHERS WHEN DESIGNING CREATIVE ACTIVITIES OF STUDENTS. ILMIY XABARNOMA, 69.
ҲАМРОЕВ, Р. (2014). БОШЛАНҒИЧ ТАЪЛИМНИ ИЖОДИЙ ТАШКИЛ ЭТИШ ИСТИҚБОЛЛАРИ. ВЕСТНИК КАРАКАЛПАКСКОГО ГОСУДАРСТВЕННОГО УНИВЕРСИТЕТА ИМЕНИ БЕРДАХА, 22(1), 53-58.
HAMROYEV, R. A., QOLDOSHEV, A. R., & HASANOVA, A. M. (2021). METHODS OF TEACHING 1ST GRADE STUDENTS TO USE WRITING TOOLS EFFEKTIVELY. ASIAN JOURNAL OF MULTIDIMENSIONAL RESEARCH (AJMR), 10(1), 168-174.
HAMROYEV, A. R. (2021). DESIGNING STUDENTS’ CREATIVE ACTIVITY IN PRIMARY SCHOOL MOTHER TONGUE EDUCATION AS A METHODOLOGICAL PROBLEM. MIDDLE EUROPEAN SCIENTIFIC
BULLETIN,11.
AZIMOV, Y. (2003). HAMROYEV A//HUSNIXAT VA UNI OQITISH USULIYOTI(MARUZAMATNLARI).
KHAMROEV, A. (2021). QUALITY AND EFFECTIVENESS FOR DESIGN OF LEARNING OUTCOMES IN THE LANGUAGE TEACHING. ACADEMICIA: AN INTERNATIONAL MULTIDISCIPLINARY RESEARCH JOURNAL, 11(1), 549-558.
PULATOVA, A. Y. (2021). SCIENTIFIC AND THEORETICAL FOUNDATIONS OF AN INTEGRATIVE APPROACH TO THE FORMATION OF LITERARY CONCEPTS IN PRIMARY SCHOOL STUDENTS. MIDDLE
EUROPEAN SCIENTIFIC BULLETIN, 8.
ASADOVNA, Y. (2021). PSYCHOLOGICAL CHARACTERISTICS OF SPEECH CULTIVATION BY WORKING ON THE TEXT IN PRIMARY SCHOOL READING LESSONS. ANNALS OF THE ROMANIAN SOCIETY
FOR CELL BIOLOGY, 437-446.
POLATOVNA, A. Y. (2021). PSYCHOLOGICAL CHARACTERISTICS OF SPEECH CULTIVATION BY WORKING ON THE TEXT IN PRIMARY SCHOOL READING LESSONS. ACADEMICIA: AN INTERNATIONAL
MULTIDISCIPLINARY RESEARCH JOURNAL, 11(1), 490-501.
PULOTOVA, Y. (2021). PRINCIPLES OF INTEGRATION OF PRIMARY SCHOOL MOTHER TONGUE AND LEARNING CLASSES. INTERNATIONAL JOURNAL OF CULTURE AND MODERNITY, 11, 185-191.
AVEZMURODOVICH, Q. L. R., & OYBEKOVNA, N. D. (2022). BOSHLANGICH SINF O‘QUVCHILARINING BOG‘LANISHLI NUTQINI O‘STIRISH. QAYTA HIKOYALASH VA BAYON
TURLARI
RUSTAMBEK, Q. L. (2020). BIRINCHI SINF CHAPAQAY O‘QUVCHILARINING MAKTABGA MOSLASHISHI, MAKTABGA MOSLASHISHI DAVRIDAGI PEDAGOGIK YORDAMNING MAZMUNI. ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ (BUXDU. UZ), 1(1).
GORDON, N. (1986). LEFT‐HANDED NESS AND LEARNING. DEVELOPMENTAL MEDICINE & CHILD NEUROLOGY, 28(5), 656-661.
AZIMOV, Y. Y., & QO‘LDOSHEV, R. A. HUSNIXATGA O‘RGATISHNING AMALIY ASOSLARI (METODIK QOLLANMA). GLOBEEDIT, 2020.-141BET.
CHAPAQAY, R. A. Q. B. S., & OʻQUVCHILARNI YOZUVGA OʻRGATISHNING, I. N. A. (2021). SCIENTIFIC PROGRESS. 2021.№ 6. URL: HTTPS://CYBERLENINKA. RU/ARTICLE/N/BOSHLAN-ICHSINF-CHAPA-AY-UVCHILARNI-YOZUVGA-RGATISHNING-ILMIY-NAZARIY-ASOSLARI (MA’LUMOTLAR OBRASCHENIYA: 25.10. 2021).
RUSTAMBEK, Q. (2020). „LDOSHEV.". BIRINCHI SINF CHAPAQAY O „QUVCHILARINING MAKTABGA MOSLASHISHI, MAKTABGA MOSLASHISHI DAVRIDAGI PEDAGOGIK YORDAMNING MAZMUNI."
ЦЕНТР НАУЧНЫХ ПУБЛИКАЦИЙ, 1.
ҲАМРОЕВ, Р. (2014). БОШЛАНҒИЧ ТАЪЛИМНИ ИЖОДИЙ ТАШКИЛ ЭТИШ ИСТИҚБОЛЛАРИ. ВЕСТНИК КАРАКАЛПАКСКОГО ГОСУДАРСТВЕННОГО УНИВЕРСИТЕТА ИМЕНИ БЕРДАХА, 22(1), 53-58.
HAMROYEV, R. A., QOLDOSHEV, A. R., & HASANOVA, A. M. (2021). METHODS OF TEACHING 1ST GRADE STUDENTS TO USE WRITING TOOLS EFFEKTIVELY. ASIAN JOURNAL OF MULTIDIMENSIONAL RESEARCH (AJMR), 10(1), 168-174.
HAMROYEV, A. R. (2021). DESIGNING STUDENTS’ CREATIVE ACTIVITY IN PRIMARY SCHOOL MOTHER TONGUE EDUCATION AS A METHODOLOGICAL PROBLEM. MIDDLE EUROPEAN SCIENTIFIC
BULLETIN 11.
LAZIZ, Q. (2022, MARCH). BOSHLANGICH SINF MATEMATIKASIDA MIQDOR TUSHUNCHASINI ORGATISH: DOI: 10.53885/EDINRES. 2021.43. 38.112 QAYIMOV LAZIZ, MAKTABGACHA VA BOSHLANG‘ICH TA’LIM FAKULTETI DISPETCHERI. IN НАУЧНО-ПРАКТИЧЕСКАЯ
КОНФЕРЕНЦИЯ.
MIRZO O‘G‘LI, Q. L. FORMATION OF READING SKILLS IN JUNIOR SCHOOL CHILDREN.
FARAHANI, M. TRANSLATION, THE BASICS: A BOOK REVIEW WRITTEN BY: JULIANE HOUSE, PUBLISHED BY ROUTLEDGE. NEW YORK: USA, 2018, PP. 1-210.
ТЎХСАНОВ, Қ. Р. (2021, DECEMBER). АРХАИЗМ ВА ТАРЖИМА: ҚАҲРАМОН РАҲИМБОЕВИЧ ТЎХСАНОВ БУХДУ ФИЛОЛОГИЯ ФАНЛАРИ ДОКТОРИ, ДОЦЕНТ. IN НАУЧНОПРАКТИЧЕСКАЯ КОНФЕРЕНЦИЯ.
ЖАНАЛИЕВА, Р. Н., ТОРСЫКБАЕВА, Б. Б., КИСТАУБАЕВА, Д. М., АБДУЛЛИНА, Д. С., & АЛИЕВА, Г. А. (2016). АСПЕКТЫ СИСТЕМЫ ОБРАЗОВАНИЯ РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН И МЕТОДИЧЕСКОЕ ОБЕСПЕЧЕНИЕ СРЕДНЕГО ОБРАЗОВАНИЯ. НАУКА И МИР, 3(1), 65-67.
ТУХСАНОВ, К. Р. (2014). К ВОПРОСУ О ПЕРЕВОДЕ НА УЗБЕКСКИЙ И РУССКИЙ ЯЗЫКИ ПРИТЧИ" СПОР ГРАММАТИКА С КОРМЧИМ" ПЕРСИДСКОГО ПОЭТА РУМИ. IN ФИЛОЛОГИЯ И ЛИНГВИСТИКА В СОВРЕМЕННОМ ОБЩЕСТВЕ (PP. 36-39).