ELEKTRON AXBOROT TA’LIM RESURSLARI ASOSIDA UMUMTA’LIM MUASSASA DIREKTORLARINING KASBIY KOMPETENTLIGINI BOSHQARISHNING TASHKILIY PEDAGOGIK SHART-SHAROITLARI
Keywords:
Kompyuter, direktor, kompetentlik, rahbar, elektron, tarmoq.Abstract
Ushbu maqolada umumta’lim maktablarida Elektron axborot ta’lim resurslari asosida umumta’lim muassasa direktorlarining kasbiy kompetentligini boshqarishning tashkiliy pedagogik shart- sharoitlari haqida so‘z yuritilgan
References
Ong va faoliyat birligi. Ushbu tamoyil rahbarning ta’lim muassasasi boshqaruviga
oid bilimlarini o‘zlashtirishni va amaliy faoliyatda qo‘llashi.
Ta’lim muassasasini boshqarishning ilmiy va g‘oyaviyligi. Mazkur tamoyil boshqaruvda yuksak g‘oyaviylik hamda ilmiy asoslangan qoidaga muvofiq boshqariladi.
Ta’lim muassasasalarida boshqaruvning izchil va uzviyligi. Ushbu tamoyil rahbarlar samaradorligining dialektik harakatda kasb etishini anglatadi.
Ta’lim muassasasida rahbar boshqaruvining gumanitar hususiyatlariga ega ekanligi. Mazkur tamoyil ijtimoiy faoliyat negizida jamiyat manfaatlari bilan shaxsiy manfaatlar uyg‘unligini ifodalaydi.
Ta’lim muassasasalarini boshqarishga har tomonlama (kompleks) tizimli
yondoshuv. Ushbu tamoyil o‘zida ta’lim muassasa hodimlarini bir ijtimoiy faoliyat
birlashtiradi.
Ta’lim muassasasalarini boshqaruvining muayyan, aniq maqsadga yo‘naltirilganligi. Mazkur tamoyil ta’lim muassasasining ijtimoiy harakatdagi faoliyati yo‘nalishlaridan kelib chiqqan holda harakatlarning tashkil etishi bilan izohlanadi.
Ta’lim muassasasini boshqarishda ta’lim jarayoni suhbatlari fikri va mustaqilliklarini, shuningdek, shaxsiy xususiyatlarini ta’minlash. Ushbu tamoyil pedagog jarayon ishtirokchilari faoliyatini ishtirokchilarini tashkil etadi, avtoritar boshqaruvning inkor etilishi va demokratik boshqaruvga o‘tishini ko‘rsatadi.
Ta’lim muassasalarini boshqarishda demokratik tamoyillarning ustuvorligi. Ushbu tamoyil boshqaruvda hodimlar shaxsini hurmat qilish, huquq va maqsadlariga dahl etmaslik qobiliyatini aks ettiradi.