MUAMMOLI OʻQITISH BOSHLANGʻICH ADABIY TA’LIMDA BOʻLAJAK BOSHLANGʻICH SINF OʻQITUVCHILARIDA TANQIDIY FIKRLASH MALAKALARINI TAKOMILLASHTIRISH
Keywords:
pedagogik, ta’lim, boshlangʻich sinf, ta’lim texnologiyalari, mustaqil fikrlovchi, axborot texnologiyalari bozori, iqtido.Abstract
Maqolada zamonaviy ta’lim berish jarayonida Ona tili fanining, oʻqitishda muammoli ta’lim texnologiyalaridan foydalanishning metodik asosi yoritilgan. Mazkur maqola umumta’lim maktablarining ona tili darslarida foydalanish uchun manba boʻlib xizmat qiladi. Hozirda biz xorijlik hamkorlarning bu yo‘nalishdagi tajribalarini o‘rganish va bu tajribani bizning o‘qituvchilarimiz uchun moslashtirish bo‘yicha ish olib borayotganligi bayon etilgan. Shuningdek maqolada boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida tanqidiy fikrlash orqali, mustaqil, erkin fikrlay olish, tahlil qilish, taqqoslash,fikrlarni izohlash,baxslashish, o‘z g‘oyalarini himoya qilish va yangiliklarga intilish kabi malakalari bilan birga, mantiqiy tafakkur qila olish salohiyati, dunyoqarashi, o‘z-o‘zini anglash, kommuni kativ savodxonligi, go‘zallik va nafosatni his etib, undan zavqlana olish, aqlan va jismonan sog‘lom bo‘lish, milliy urf-odatlarni o‘ziga singdirish va qadrlash kabi muhim xususiyatlarini rivojlantirish haqida turli ma’lumotlar hikoya qilinadi.
References
Avliyakulov N.X., Namozova N.J. Muammoli o‘qitish texnologiyalari. – T.: “Fan va texnologiyalar” nashriyoti, 2008. – 80 b.
G‘afforova T.Boshlang‘ich ta’limda zamonaviy pedagogik texnologiyalar: O‘quv qo‘llanma. Toshkent. Tafakkur, 2011.
Muslimov N. va boshqalar. Innovatsion ta'lim texnologiyalari – Toshkent: 2015. – 208 bet.
Qosimova K. va boshq. Ona tili o‘qitish metodikasi. Toshkent-2009.
Saidaxmеdov N. Yangi pеdagogik tеxnologiyalar. Toshkеnt, 2003