USING WEB-QUEST TECHNOLOGY IN ORGANIZING INDEPENDENT WORK FOR STUDENTS

Authors

  • Abbos Vaxobjonovich Ermirzayev Namangan state Institute of foreign languages

Keywords:

web quest, independent work of students.

Abstract

The article raises the problems of using information and communication technologies in the educational process. The use of web quest technology allows you to change students’ attitudes towards independent work, improve general competencies (search, analyze and evaluate information, work in a team), successfully perform relevant types of professional activities, mastering professional competencies.

References

Андреева М. В. Технологии веб-квест в формировании коммуникативной и социокуль- турной компетенции // Информационно-комму- никационные технологии в обучении иностран- ным языкам: тезисы докладов I Международной научно-практической конференции. – М.: МПГУ, 2004. – С. 20–25.

Быховский Я. С. Образовательные веб- квесты [Электронный ресурс] // Материалы международной конференции «Информацион- ные технологии в образовании. ИТО-99». – URL: http://ito.edu.ru/1999/III/1/30015.html (дата обра- щения: 06.03.2016).

Полат Е. С. Современные педагогические и информационные технологии в системе образо- вания. – М.: Академия, 2010. – 368 с.

Полат Е. С., Бухаркина М. Ю., Моисее- ва М. В. Теория и практика дистанционного об- учения. – М.: Академия, 2004. – 416 с.

Профессиональный стандарт. Педагог (педагогическая деятельность в дошкольном, начальном общем, основном общем, среднем общем образовании) (воспитатель, учитель) [Электронный ресурс]: Приказ Министерства

труда и социальной защиты РФ от 18 октября 2013 г. № 544н. – URL: http://iro23.ru/sites/default/ files/prikaz_minitruda_rf_ot_18.10.2013_no544n_ ob_utverzhdenii_profstandarta_pedagoga.pdf (дата обращения: 06.03.2016).

Федеральный государственный образова- тельный стандарт среднего профессионально- го образования по специальности 44.02.01 До- школьное образование [Электронный ресурс]: Приказ Министерства образования и науки РФ от 27.10.2014 г. № 1351. – URL: http://oaouspobpk.ru/ activity/fgos/FGOS_440201.pdf (дата обращения: 06.03.2016).

Хлупина Н. О. Формирование общих и профессиональных компетенций при самосто- ятельной работе студентов // Профессиональное образование в России и за рубежом. – 2015. –

№ 2 (18) – С. 49–55.

Cynthia B. L., Zafer U. Advantages and Disadvantages of Classroom Instruction with WebQuests: Connecting Literacy and Technology // Journal of Reading Education. – 2013. – № 2. – P. 31–38.

The Theory and Practice of Online Learning / ed. by Terry Anderson. – Edmonton, 2011. – 472 p.

Downloads

Published

2023-10-13

How to Cite

Ermirzayev , A. V. (2023). USING WEB-QUEST TECHNOLOGY IN ORGANIZING INDEPENDENT WORK FOR STUDENTS. Innovative Development in Educational Activities, 2(19), 81–88. Retrieved from https://openidea.uz/index.php/idea/article/view/1674