O‘ZBEKISTON VA YAPONIYA MUSIQA MADANIYATIDA XALQARO HAMKORLIK ALOQALARI (SOZANDA RO‘ZIBI XODJAEV FAOLIYATI MISOLIDA)

Authors

  • Gulbahor Orif qizi Xalova O‘zbekiston davlat konservatoriyasi “Xalq cholg‘ulari ijrochilik” Ta’lim yo‘nalishi 1-bosqich magistranti
  • Shahnoza Ayxodjaeva Ilmiy rahbar: O‘zbekiston davlat konservatoriyasi dotsenti, San’atshunoslik fanlari nomzodi

Keywords:

O‘zbekiston yaponya qarorlar ustoz Ruzibiy Xodjayeva kurs musiqa ta’lim dutor bastakorlar maqom madaniyat hamdostlik mehnat.

Abstract

Oʻzbekiston va Yaponiya davlatlarining hamdoʻstlik munosabatlari qadimiy asrlarga borib taqaladi. Buyuk ipak yo‘li orqali o‘zbek va yapon xalqlari o‘rtasida savdo-sotiq, iqtisodiy, madaniy aloqalar bo‘lganligi ilmiy-tadqiqotlarda ham o‘z tasdiqini topib kelmoqda. O‘zbek-yapon arxeologik ekspeditsiya natijasiga ko‘ra O‘zbekiston hududida mavjud bo‘lgan kushon podsholigining asosiy dinlardan bo‘lgan buddizm o‘rta osiyo xalqlari milliy qadryatlari va an’analari bilan boyitilgan holda VI asr xitoy va korea orqali yaponiya orollarida tarqalgan. Yaponiyaning birinchi poytaxti Nara shahridagi horijiy ibodatxonasi xazinaxonasidan VIII asrda Samarqand va Toshkentda tayyorlangan osori-atiqalar, IX-X asrga oid ud musiqa cholg‘usi saqlanmoqda. Bunga o‘xshash misollarni ko‘plab keltirishimiz mumkin. Ushbu maqolamizda bugungi kunda O‘zbekiston va Yaponiya muiqa madaniyatida xalqaro hamkorlik “Sozanda va ustoz Ro‘zibi Xodjaeva faoliyati misolida” so‘z yuritmoqchimiz.

References

Lex.uz

Xodjayeva R. “Xalq cholg‘ularida ijrochilik” (Dutor) Toshkent 2020

Мурадов М. К., Кадирова К. Использование национального музыкального наследия в формировании профессиональных навыков у будущих учителей музыки //Журнал научных публикаций аспирантов и докторантов. – 2016. – №. 2. – С. 44-45.

Downloads

Published

2023-06-15

How to Cite

Xalova , G. O. qizi, & Ayxodjaeva, S. (2023). O‘ZBEKISTON VA YAPONIYA MUSIQA MADANIYATIDA XALQARO HAMKORLIK ALOQALARI (SOZANDA RO‘ZIBI XODJAEV FAOLIYATI MISOLIDA). Innovative Development in Educational Activities, 2(11), 168–172. Retrieved from https://openidea.uz/index.php/idea/article/view/1404