“FARHOD VA SHIRIN” DOSTONINI O‘QITISHGA DOIR MULOHAZALAR

Authors

  • Marjona Jamoliddinovna Toshpulatova Alisher Navoiy nomidagi ToshDO‘TAU 2-bosqich magistranti

Keywords:

mumtoz, sharh, doston, lero-epik, aruz, ramziy, majoziy, metod, “Mosini top”.

Abstract

          Bugungi kunda Alisher Navoiy merosining maktabda qay darajada o‘qitilayotganligi juda muhim sanaladi. Uning asarlari yosh avlod uchun ta’limiy tarbiyaviy ahamiyatga ega.  Shoirning merosini umumta’lim bosqichlarida o‘qitish biroz muammoli masala. Bizga ma’lumki mumtoz matnning o‘ziga xos xususiyatlari uni mustaqil o‘qib tushunishga to‘sqinlik qiladi. Bundan tashqari, xususan, Navoiy asarlarida payg‘ambarlar, tarixiy shaxslar, geografik joy nomlari, qadimiy afsona va rivoyatlar bilan bog‘liq voqealarga urg‘u beriladi. Shunday ekan shoirning asarlarini sharhsiz tushunish qiyin. Biz maqolada mutafakkirning “Farhod va Shirin” dostonini maktabda sharhlab o‘qitish yuzasidan  o‘z fikr-mulohazalarimizni bildirib o‘tganmiz. Asar tahlili o‘quv soatlarida, dostonni sharhlab tushuntirish uchun “Angla”, “Idrok xaritasi”, “Kichik guruhlarda ishlash”, “Suhbat”, “Xarita” metodlaridan qanday foydalanish yo‘l-yo‘riqlari ko‘rsatib o‘tilgan.

References

M.Rajabova, Z.Amanova. O‘quv qo‘llanma. Navoiyshunoslik. Buxoro davlat universiteti. –B.4.

Q. Ergashev. “Nasri xamsayi Benazir”. “O‘zbekiston adabiyoti va san’ati” gazetasi.2009-yil.51-son.

Tursunova M. Madrasalar ta’limida adabiyot o‘qitish usullari. –T.: Mumtoz so‘z, 2017. –B.31.

uz.m.wikipediya.org.

T. Mahkamova .Madrasalar ta’limida adabiyot o‘qitish usullari . –T.: Mumtoz so‘z,2017. –B.34.

Safo Matjon. Maktabda adabiyotdan mustaqil ishlar. –T.: O‘qituvchi, 1996. –B.124.

Alisher Navoiy. Qomusiy lug‘at 1-jild. –T.: Sharq, 2016. –B.507.

Najmiddin Komilov. Ma’nolar mahzani. – T.: Tamaddun, 2012. – B. 4.

Najmiddin Komilov. Ma’nolar mahzani, - T.: Tamaddun, 2012. –B.3.

Q. Yo‘ldoshev. Adabiyot o‘qitishning ilmiy-nazariy asoslari. – T.: O‘qituvchi, 1996. –B. 63.

Adabiyot. Umumiy o‘rta ta’lim maktablari 9-sinfi uchun darslik. – T.: “O‘zbekiston” NMIU, 2019. –B. 82.

С. Еркинов. Навоий “Фарҳод ва Ширин “и ва унинг қиёсий таҳлили. – T.: Фан, 1971. – Б.71.

Taрихи Табарий. Фанлар академияси Шарқшунослик инстиути,инв.№ 8986,

-бет.

Феофелакт Симокатта. История, М, 1957,стр. 134.

История епископа Себеоса. Ереван. 1939, стр.44.

Г.Григорьев. Городище Тале-Барзу, Труды отд.

E.Gibbon,The decline and fall of the Roman empire, vol.V, London.1900,p.62.

С.Еркинов Навоий “Фарҳод ва Ширин “и ва унинг қиёсий таҳлили.Т.: Фан,

-Б. 23.

Sharq hikoyati va rivoyatlari. –T.: Sharq.2015. –B.15.

Азиз Қаюмов. Фарҳод ва Ширин сирлари.-Т.: Ғофур Ғулом номидаги адабиёт ва санъат,1979.-Б.136.

Азиз Қаюмов. Фарҳод ва Ширин сирлари.-Т.: Ғофур Ғулом номидаги адабиёт ва санъат,1979.-Б.90.

A.Navoiy. Tarixi mulki ajam. Tanlangan asarlar to‘plami. 8-jild. –T.: G‘ofur G‘ulom nomidagi NMIU,2013. –B. 668.

A.Navoiy. Tarixi mulki ajam. Tanlangan asarlar to ‘plami. 8-jild. –T.: G‘ofur G‘ulom nomidagi NMIU,2013 . –B.668.

V.Qodirov . Mumtoz adabiyot: o‘qitish muammo va yechimlar. –T.: Alisher Navoiy nomidagi O‘zbekiston Milliy kutubxonasi,2009. –B.122.

Downloads

Published

2023-05-30

How to Cite

Toshpulatova , M. J. (2023). “FARHOD VA SHIRIN” DOSTONINI O‘QITISHGA DOIR MULOHAZALAR. Innovative Development in Educational Activities, 2(10), 212–229. Retrieved from https://openidea.uz/index.php/idea/article/view/1355