BOJXONA XIZMATI XODIMLARI FAOLIYATIDA MULOQOT KOʻNIKMALARINI RIVOJLANTIRISH
Keywords:
bojxona xizmati xodimlari, muloqot, muloqot qobiliyatlari, chegara, muloqot psixologiyasi, faol tinglash, hissiy intellekt.Abstract
Ushbu maqolada bojxona xodimlari faoliyatida muloqot koʻnikmalarining ahamiyati va bu koʻnikmalarni shakllantirishda qoʻllaniladigan usullar oʻrganiladi. Bojxona xodimlari yuklarni tekshirish, yoʻlovchilar bilan suhbatlar oʻtkazish va bojxona qoidalariga rioya qilish kabi vazifalarni bajarishlari uchun samarali muloqot zarur. Maqolada muloqot koʻnikmalarini rivojlantirishning turli yondashuvlari, masalan, faol tinglash, nizolarni hal qilish, ogʻzaki boʻlmagan muloqot va hissiy intellekt tushunchalari va ularni qoʻllash muhokama qilinadi. Shuningdek, bojxona kasbining rivojlanib borayotgan tabiati, bojxona xizmati xodimlari har kuni duch keladigan odamlar va vaziyatlarning xilma-xilligini hisobga olgan holda, muloqot koʻnikmalarini doimiy ravishda rivojlantirish va takomillashtirish zarur hisoblanadi. Umuman olganda, maqola bojxona xodimlari faoliyatida muloqotning oʻrni haqida qimmatli nuqtai nazarni taqdim etadi va ushbu muhim koʻnikmalarni rivojlantirishning samarali usullari haqida tushuncha beradi.
References
Maxsudova M. “Muloqot psixologiyasi”, Oʻquv qoʻllanma, Toshkent. “TURON-IQBOL” 2006-yil
Gʻoziev E.G. Muomala psixologiyasi. T-2001.
Ergashev P. Muloqot psixologiyasi (maʼruzalar matni). Toshkent, 2003.
Aslonov I.N., Alimov X.M., Hamroqulov Gʻ. Bojxona xodimlarining kasbiy- psixologik tayyorgarligi jarayonida samarali muomala koʻnikmalarini rivojlanti¬rish masalalari. Oʻquv-uslubiy qoʻllanma. – T.: OHBI, 2008.
Qodirov M. Bojxona xodimining muloqot psixologiyasi. Uslubiy qoʻllanma. BI. – T.: 2019.
Gʻoziev E.G. Umumiy psixologiya. Toshkent. 2002.1-2 kitob